پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150819
چهارمحال و بختياري با چالش کمبود منابع آبي مواجه است
تاریخ انتشار : 1393/12/27 09:39:19
نمایش : 1136
مشاور امور اجرايي و برنامه ريزي استانداري گفت: عليرغم آبخيز بودن در آينده با چالش کمبود منابع آبي به خصوص در حوزه زاينده رود مواجه خواهد شد؛ چراکه ميزان مصارف از منابع بيشتر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار جهانبين نيوز ملک محمد قربانپور مشاور امور اجرايي و برنامه ريزي استانداري چهارمحال و بختياري در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت: مسئله آب يکي از مسائل مبتلا به استان است که 30 الي 40 درصد از وقت مديريت استان را به طور مستقيم گرفته است.

قربانپور با بيان اينکه يکي از بزرگترين و برجسته ترين مزيت استان در مسير توسعه آب است اظهار کرد: اين مزيت نه تنها براي استان بلکه براي کل کشور است و نبود آب در استان مساوي است با مرگ فلات مرکزي و خوزستان.

وي تصريح کرد: منتفي شدن تونل بهشت آباد بر اساس دفاعيات و پيگيري هاي مجدانه کار بزرگي بود اما همچنان يکي از چالش هايي که در آينده با آن مواجه هستيم کمبود منابع آبي در زاينده رود است.

مشاور امور اجرايي و برنامه ريزي استانداري گفت: چهارمحال و بختياري از استان‌هايي است که عليرغم آبخيز بودن در آينده با چالش کمبود منابع آبي به خصوص در حوزه زاينده رود مواجه خواهد شد؛ چراکه ميزان مصارف از منابع بيشتر است.

قربانپور افزود: در ادوار مختلف نگاهي که وزارت نيرو بايستي به چهارمحال و بختياري به عنوان آبخيزترين استان کشور داشته باشد وجود نداشته و در تامين منابع و نگاه آينده نگرانه در سطوح ملي آنطور که بايد کار نشد.

وي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري در صورت تامين منابع آبي خود مخالف استفاده منطقي و قانوني ديگران در سطح منطقه اي و ملي نيست اظهار کرد: اولويت اول احقاق حقوق قانوني و واقعي مردم استان است.

قربانپور با اشاره به پروژه بن- بروجن گفت: اين پروژه با تخصيص آب 41 ميليون متر مکعب و با اعتباري حدود 300 ميليارد تومان يکي از پروژه هاي استراتژيک براي تامين آب شرب و صنعت اين منطقه است.
وي با تاکيد بر اينکه ما در خصوص تخصيص آب از زاينده روز طلبکاريم اظهار کرد:نياز استان ما از زاينده رود ۵۵۵.۵ ميليون متر مکعب است درحالي که اکنون حق برداشت ما از ين رودخانه ۲۳۷ميليون متر مکعب است.
قربانپور افزود: بر اساس مطالعات انجام شده حتي در صورتي که اين استان تمام ميزان تخصيص خود از حوضه و رودخانه زاينده رود را برداشت کند، باز هم طبق حق آبه هاي گذشته و قانوني خود، کماکان از اين رودخانه سهم مي برد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html